Jag ska montera en massa eldosor (VP2) och sedan sätta skivor, men har inte någon hole-in-one utan tänkte använda markeringsprylen som följde med hålsågen. På den sätter man någon slags markeringsfärg på centrumbloppen, placerar den i eldosan och ställer dit skivan. Sedan hålsågar man upp där det är markerat.

Det jag inte fått klart för mig är vilken färg man bör använda som markeringsfärg. Finns det någon särskilt smidig färg att jobba med, eller ska jag sno lite vattenfärg av barnen?
 
Skaffa en hole in one, du kommer inte att ångra det. Talar av egen erfarenhet ...
 
Ska man montera massor så köper man sig en. Spar både tid och pengar. ..
 
Kan tänka mig att läppstift funkar, dock ingen koll på priset :)

Önskade mig en hokefinder i julklapp jag.
 
Snailman
De säljs på byggmax tex (även hålsåg) annars kan man rikta in laserkrysset om man har en krysslaser, men det funkar ju bara om man har max en dosa.
 
Redigerat:
Jag tror inte det funkar med en magnetsökare för mig eftersom dosorna kommer att sticka ut genom hålet i OSB:n, och magnetsökare använder man väl om dosorna ligger helt bakom skivorna?

4001137751info-original.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Okej, jag köper en hole-in-one. All sparad tid är bra. Ska det vara originalet, eller funkar det lika bra med biltema? Ska sätta 50 dosor ungefär.
 
Redigerat:
Originalet då dom har borrstopp i sig. Finns även för 1,5 dosa och en supersökare med kraftigare magnet.

Original kostar 500 dessutom så inte så stor prisskillnad.
 
Ett original är inköpt och kommer på posten om några dagar.
 
Har sett i andra trådar att rekommendationen vid både OSB och gips är att borra större hål i OSBn, med T80 istället för T74. Jag har ingen OSB i mina väggar så jag har inte behövt praktisera detta men kan vara ngt att fundera på ...
 
I OSB´n Kan man köra tex T80. Dock i Gips ska man endast köra ett hål som är precis lika stort som dosan. Det kan bli på håret att det täcker annars. Ska man köra Renova serien eller liknande så är detta ännu viktigare då de inte alls är förlåtande till felsågningar.

Givetvis ska man ha ordentliga grejor. Går oerhört mycket snabbare och smidigare så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.