Håller på att gräver bredvid vår dagvattenbrunn som både har regn samt dränvatten. Jag stötte på någon röd-orange plast på 190cm djup. Blir osäker om den varnar för något eller om det är "byggsopor" som de lämnat.

Huset är från slutet på 70 talet. Jag kan se en svag logga på plasten. Behöver hjälp om någon vet vad loggan står för.
 
  • Röd-orange plast med svagt synlig logga funnen vid grävning 190cm djup.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
wildeside
Det där är väl en gammal plast från isolering.
Gräv lite med spade så märker du om det är en markering för något.
Man vet aldrig vad dom använde som markering förr om det ens användes.
 
wildeside wildeside skrev:
Det där är väl en gammal plast från isolering.
Kan så vara, jag har aldrig sett logga tidigare. Därför jag skulle vilja veta vad loggan står för

Precis jag misstänker att de lämnat som skräp. Men det har varit rent hela vägen ned till 1.9m men som sagt det kan ju ändå ha lämnat för att markera något.
 
Redigerat:
wildeside
S Secharpun skrev:
Kan så vara, jag har aldrig sett logga tidigare. Därför jag skulle vilja veta vad loggan står för
Den loggan är jag ganska säker på va något företags som tillverka isolering.
Finns säkert någon annan gammal räv som är helt säker, bara luta sig tillbaks o vänta på svar.
 
wildeside wildeside skrev:
Den loggan är jag ganska säker på va något företags som tillverka isolering.
Finns säkert någon annan gammal räv som är helt säker, bara luta sig tillbaks o vänta på svar.
Du hade rätt!! Dessutom så använde de troligen för att markera var dagvattnet till gatan ligger. 15cm under plasten så kom det sandlager. Vilket är bra då jag är ute efter dagvattenledningen till gatan, för att sätta en separat brunn för dagvattnet.
 
  • En orange, grävskyltsduk markerad med 'K-PIPE' ligger veckad på gräsmattan, möjligtvis använd för att ange dagvattenledningens placering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.