Har stört mig i flera år på en funktion i forumet, vet inte varför jag aldrig lyft den som feedback.

Jag använder ofta funktionen Verktyg->Markera detta forum som läst för att ha koll på vad jag läst och inte läst i ett forum. När jag klickar på Markera detta forum som läst förväntar jag mig att alla trådar i vyn som inte är lästa skulle dels gå från fetstil till normal, dels byta statusikon i kolumnen till vänster. Idag krävs det att jag laddar om sidan, det känns ju lite 2000 :)

Fenomenet uppstår i Firefox av modernaste snitt, har inte kollat Chrome. Ska det det vara så här? Om ja, lägger jag in ett önskemål om att ändra beteendet till mitt förväntade enligt ovan.
 
Det funkar likadant i Chrome. Dvs att man måste ladda om sidan för att ändringen ska slå igenom. Jag vet inte varför det är så här. Håller med dig om att det känns ålderdomligt.

Vi kommer uppgradera/byta ut forumprogramvaran inom kort (förhoppningsvis redan i mars) bl a eftersom den befintliga knappt utvecklas längre. Den nya forumprogramvaran har inte "Markera forum som läst" som standard men tror man kan modifiera koden så att den funktionaliteten läggs till. Bra att du uppmärksammade mig på att den funktionen används. Och jag antar att det är enkelt att få lästmarkeringarna att ändras på en gång utan att man ska behöva ladda om sidan.
 
Lyfter detta efter updateringen av forumet.
Detta är den för mig viktgigaste funktionen i alla forum jag deltar i. Om ni kan få till det skulle det uppskattas. För mig "räcker det" med att kunna markera hela forumet som läst och omladdningar etc bryr jag mig inte så mycke om. Utan denna funktion fyller numera forumet bara ett syfte när jag själv skall ställa frågor och inte som något jag kan läsa för att ta till mig blandad information. För mig helt obegripligt att det inte finns "out of the box".
 
  • Gilla
Rostig_9000i_-88
  • Laddar…
N Nizztos skrev:
För mig "räcker det" med att kunna markera hela forumet som läst och omladdningar etc bryr jag mig inte så mycke om.
Det finns en "Markera allt som läst"-länk under Senaste. I mobilen är länken ersatt med en checkmark-knapp. https://www.byggahus.se/forum/find-new/posts?recent=1
 
Tack!
Väldigt många klick men det kan jag leva med.
 
N Nizztos skrev:
Lyfter detta efter updateringen av forumet.
Detta är den för mig viktgigaste funktionen i alla forum jag deltar i. Om ni kan få till det skulle det uppskattas. För mig "räcker det" med att kunna markera hela forumet som läst och omladdningar etc bryr jag mig inte så mycke om. Utan denna funktion fyller numera forumet bara ett syfte när jag själv skall ställa frågor och inte som något jag kan läsa för att ta till mig blandad information. För mig helt obegripligt att det inte finns "out of the box".
Jag saknar också denna funktion!
 
Fixat!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.