Hej!
Helt novis, precis byggt hus i skogen.

Kört hit massa lera som en firma lagt ut, och där vi delvis sått gräs och fått det fint. På två sidor av huset har vi däremot inte hunnit göra något.

Med tanke på vad det kostar att leja bort så vill jag göra det själv..

Av bilderna att dömma, hur går jag till för att få en stabil mark för trädgård, kunna sätta upp växthus etc. Vill att det ska gå ihop snyggt med skogen i bakgrunden.

Vilka material behöver jag?
Lite svårt att svara på kan jag förstå, men vet inte ens vart jag ska börja..
Skogsbryn, stenplattor, trädgårdsmöbler, lugnt bostadsområde, soligt, tallar, viltområde, tidig vår, avkoppling, naturlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsmark med stenar, spridd vegetation, skugga av person till höger, soligt och torrt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett soligt, skogsmark, en grusgång, träd, skuggor, en tygbit, och en hund i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Solig dag, trädkantad tomt, klipphäll i förgrunden, husvägg med grill och möbler under skydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Som du själv skriver är frågorna ganska märkliga och av karaktären "hur långt är ett snöre?"

Men jag ska försöka bistå lite.

Av bilderna att dömma, hur går jag till för att få en stabil mark för trädgård, kunna sätta upp växthus etc.
Det beror vad du ska ha och hur marken ser ut. Av bilderna så kan man inte bedöma vad det är för mark eller vad du ska ha där. Man kan ju anta att det är ganska bergigt. Isåfall så är det relativt enkelt att gräva sig ner till berget, gjuta upp en grund för t.ex. ett växthus. Eller gräva sig ner till berget och fylla på med makadam för grund. Snackar vi trädgård och gräsmatta så är det att se till så du har 20 cm bra jord och sedan så gräsmatta. finns mängder med information att läsa om på nätet.

Vill att det ska gå ihop snyggt med skogen i bakgrunden.
Det beror ju på vad du ska ha och vad man tycker är snyggt. Ingen kan säga exakt vad du ska ha och vad som är snyggt :)

Vilka material behöver jag?
Beror på vad du vill göra.

Lite svårt att svara på kan jag förstå, men vet inte ens vart jag ska börja
Ett tipps är att kontakta en landskapsarkitekt.
 
  • Gilla
Jakobiman
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.