hej!
Jag har ett garage i källaren. Uppfarten därifrån är belagd med grus i tjockt lager vilket gör det nästan omöjligt att ta sig upp därifrån. Speciellt då det är en skarp 90graders sväng i uppfarten. Jag körde ner en bil dit en gång när vi flyttade in men hade då svårt att komma upp och fick backa långt in i garaget för att ta sats. Det ser inte så brant ut men det lösa gruset gör att man bara kör fast.
Nu har jag rullat ner en hobbybil dit och hoppas att jag kan få upp den nästa sommar.
Vad finns det för alternativ som är rimliga? Asfalt går bort. Vi vill gärna ha nått som ser bra ut. Gatsten hade varit sweet, men kostar så mycket. Jag har rätt många kalkstensplattor som dom på bilden, men tror dom kan bli lite för hala?
Vad behövs för underarbete? Det handlar ju inte om någon daglig trafik direkt.

Mvh
 
  • Grusbelagd uppfart med kalkstensplattor, skottkärra och en höna framför ett garage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grusbelagd uppfart med höns, leksakstraktor, stentrapp och en gammal garageport i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kalkstensplattor och grusväg i en sliten trädgård med överväxta växter och trädgårdsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla om du kan hitta begangade betongsten på blocket om du tycker nya är för dyra?
Man kan också göra hjulspår i betong eller en riktig fullösning att bara hälla ut betong och blanda med gruset bit för bit.
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Kolla om du kan hitta begangade betongsten på blocket om du tycker nya är för dyra?
Man kan också göra hjulspår i betong eller en riktig fullösning att bara hälla ut betong och blanda med gruset bit för bit.
Jag tänkte mer på gatsten av typ granit. Slipper helst betongsten eller betong.
 
Excel
Du har ju gårdsgrus, pröva en annan fraktion. 0-16 kanske skulle funka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.