NuS har jag googlat ett bra tag utan att hitta det jag behöver. Jag skulle vilja göra en insats i stil med SYS-HWZ (art nr 497658) till en tom systainer. Jag skulle därför vilja ha en mall för den största möjliga bottenplatta som går ner i en T-LOC. Givetvis kan man rita av ett inlägg och sedan kapa ner ytterligare för att kunna sänka ner rakt uppifrån, men det vore enklare att bara printa en A3 och fräsa efter. Är det någon som sitter och tryckte på en sådan mall?
 
Mailade Timothy på benchworks.de som jag såg hade gjort en egen och ritat den i sketchup. Han svarade att han hade lagt den som en publik sketchupmodell, och mycket riktigt finns den (samt en hel del annat) om man sökte på systainer i sketchup.
 
Lite off topic men ändå inte, har jag förstått saken rätt att man bara i Sketchup PRO kan skriva ut i skala?
För om det är så vill jag minnas att PRO version är rätt dyr...
 

Bästa svaret

Thomas_snickare skrev:
Lite off topic men ändå inte, har jag förstått saken rätt att man bara i Sketchup PRO kan skriva ut i skala?
För om det är så vill jag minnas att PRO version är rätt dyr...
Nej, du kan skriva ut i valfri skala även i gratis versionen.

Man måste först ha valt "View" som inte är perspektiv. (Up, Down, Left, Right)

Skärmavbild 2013-06-12 kl. 10.42.19.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmavbild 2013-06-12 kl. 10.42.03.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan måste man ställa in "Print Scale" till samma värde. Sedan är det bara att skriva ut..
 
Redigerat:
Sant. Dock får man smaka på proversionen i 8 timmar, så jag kunde printa eftersom jag satt med en ny dator. Jag kan lägga upp pdfen om det är intressant, ska bara kolla att jag gjorde rätt först.
 
Hehe, uppenbarligen är jag ingen fena på SketchUp... :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.