Suck!
Jag har en garderob jag inte är särskilt rädd om, men beslutade mig för att måla den, hade planerat att slipa den, då den ju var ganska blank från början, men så testade jag lite på sidan och tyckte att det verkade fungera bra, så jag (i stundens hetta) målade hela, dock bara med ett lager, så det är ju inte alls helt täckande..

MEN så upptäckte jag ju efteråt då såklart, att det inte alls gick så bra, och att jag nu kan skrapa bort färgen med naglen.. Först övervägde jag att skita i det och bara blaska på två lager till så får det vara som det blir, eftersom jag antagligen inte kommer ha den så länge till ändå...??

Men så tänker jag.. Hjälper det om jag bara slipar lite grand? Så det blir som en yta nu, ovanpå det tunna lagret färg/underlaget?

Eller hjälper det inte det minsta?? Måste jag skrapa bort ALL färg??
:x
 
Hemmakatten
Färgen måste nog bort helt, tyvärr. Men det är ju "bara" en garderob.

Vi lät handskrapa bort all fog på badrumdväggarna (kaklade) enbart för att jag tyckte att fogfärgen var för mörk. Det blev en mycket dyr historia men jag är väldigt nöjd med den ljusare fogfärgen. Så att skrapa en garderob ser inte jag som så värst besvärligt. ;)
 
Den är bara så stor och hög, och det blir skitigt i hela min liiilla lägenhet.. :p

Önskar jag hade en slipmaskin..:surprised: Nu har jag dock börjat slipa.. Men det känns inte som att det händer nåt, även där jag slipat bort färgen och försökt slipa upp en yta på garderoben?! Fortfarande lent och nån slags "yta", jag vill ju ha en mat slip yta? Är dte inte det som krävs..??
Fungerar det verkligen att handslipa alla ytor..?
Från början är det en sån typsisk ganska billig grej från typ jysk.. (inte laminat, ;) )

Nä, nu skiter jag snart i det å bara målar..!? :O

Om den bara ska stå där vad är det värsta som kan hända?? Det blir ju inte så mycket slitage på en garderob..? :cool:
 
Kan du inte ta en färgskrapa istället? Biter bättre och dammar inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.