Hej,

Jag fick för mig att måla om mitt kök. Ville gå i vitt, grått och svart i köket.
Ena väggen blev en vitare med en gråaktig ton och andra väggen en mörkare ton.
Nu vet jag dock inte om detta var ett så himla bra val. Dels blev det ingen bra övergång, då jag inte tog reda på hur jag skulle göra innan. Sen även uppe i taket blev det inte så himla bra.

Men nu till min fråga, eller tips på en fin och behaglig färg i köket....

/Helene
 
Grått kan ju vara både fint och behagligt :) Det kanske räcker med två olika färger dock? Det är svårt att säga vad du ska ha för färger i köket, men en ljus-ljusgrå som grund och en lite mörkare som fondvägg kanske?
För att få det snyggt i taket kan du testa att "måla ner" taket en bit på väggen, ca 2 cm. det ger en snygg avslutning/övergång och är lätt att få till mha maskering.
Hoppas att det blir bra i ditt kök! :)
 
Tack för ditt svar.

Det blev ganska fint med färgvalet. Dock missade jag detta med att måla ner en bit på väggen från taket. Så det är lite pyssel kvar för att få en fin kant.

Dock har jag nu fått ett annat problem. Efter att jag tvättat taket och sen målat detta två gånger, så har taket krackelerat :mad: Det syns väl inte jätte tydligt mer om man tittar nära. Men varför gör taket så??

/Helene
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.