Detta inlägget finns i både "Referenser hantverkare & entreprenörer" & "Färg, måla & tapetsera". Forummoderatorer ni får ursäkta, men jag börjar få slut på ideér!

Målare / Tapetnisse sökes!
Vi har ett vardagsrum på ~30kvm som behöver dekoreras. Tapeten finns, det är en mönstertapet Easyapply ickevävd.

Med hjälp av vänner och familj har vi fått i ordning i princip allt spacklande och slipande, golvet läggs i dagarna, taket målas med. Dock finns där ingen som kan sätta tapet och samtliga firmor jag ringt runt till har antingen semester eller är ute och målar. Närmaste tid är i Oktober.

Vårt drömhus dök upp ifrån ingenstans och vi slog till direkt! Ibland har man tur helt enkelt, men tajmingen var inte bra. Om 5 dagar ska vi ha barn och jag har nyligen fått en inflammation i axeln som kräver mycket vila och smärtstillande.

Vi ska ha tömt och städat ur vår lägenhet den sista Juli och då bör huset vara mer i ordning än det är idag.

Huset finns i Ale kommun, 10 minuter norr om Göteborg. Och vi ser helst att någon med god erfarenhet klistrar upp det. Givetvis backar vi upp med goda referenser om det blir bra gjort. Arvode bestämmer vi innan eller på plats.

Alla tips eller konkreta svar mottages med största tacksamhet.
Kontakta mig via mail dlxretro(a)gmail.com eller via forumets PMtjänst för mitt telefonnummer och mer info.

Mvh
Patrik
 
Prova med Definitivt Måleri. En föredetta kollega. Skulle aldrig rekommendera honom om jag inte visste att han är bra.
 
Tack 5.2 racing!
Iaf någon mer att ringa. Fick faktiskt napp under kvällen. Kommer en kille ifrån Älvängen och tittar på det imorgon.

Ringer Definitivt Måleri imorgon med utifall den som kommer backar.
 
Tack alla för er hjälp (dom flesta svaren kom på min mail)!
Problemet verkar vara löst, och i sinom tid. Snart babydax!
 
TIPS

Nästa gång kolla Blocket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.