Hej,
Har slipat golvet i källare inför läggning av klinker. Dock har en del av dessa utrymmen en gjuten klack som är målad. Kom inte åt den med flex. Hur skulle man kunna matta av den då den var stenhård för att bila bort. Tänkte isf lägga klinker så dikt an det går sen måla denna istället. Hur skulle ni gjort? Tips önskas.
Slipat betonggolv i källare med en gjuten, målad klack och svåråtkomliga utrymmen som ska förberedas för klinker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej! Så du vill egentligen ha bort den? Nog går den att bila bort om du vill. Va hade du för maskin? Kanske skulle behöva hyra en större bara.
 
BirgitS
S Snickarkirre skrev:
Hej! Så du vill egentligen ha bort den? Nog går den att bila bort om du vill. Va hade du för maskin? Kanske skulle behöva hyra en större bara.
Är du säker på att det inte är en del av en sula under väggen?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Är du säker på att det inte är en del av en sula under väggen?
Ja rätt säker då man ser den från sidan att den är applicerat efter golvet. De gjorde sådana när det fanns risk för väta. Finns en sån i gamla garagdelen också ( underjord idag)
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S Snickarkirre skrev:
Hej! Så du vill egentligen ha bort den? Nog går den att bila bort om du vill. Va hade du för maskin? Kanske skulle behöva hyra en större bara.
Ja använde bara en Makita med slagjärn. Ja suck hade helst sluppit det om jag visste att den bara lossnade och inte gjorde en grop så.
 
Detta fick jag bort med Makitan:crysmile:

Betongytor och murbruk som avlägsnats med verktyg, visande grov och ojämn textur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har ingen aning om det är det eller ej. Men ser precis ut som du säger att den är gjuten efteråt.

Ja du gammal betong kan vara fruktansvärt hårt. Åk hyr en hilti 1000 så är den där borta på noll tid. Det finns ju risk att det slår ur lite på en del ställen men det kan du bara spackla igen med ardex a31 eller liknande som torkar ur snabbt så du kan lägga klinker sen (y) Det är nog lika bra att ta bort den nu annars kommer du nog bara störa dig på den sen
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
S Snickarkirre skrev:
Jag har ingen aning om det är det eller ej. Men ser precis ut som du säger att den är gjuten efteråt.

Ja du gammal betong kan vara fruktansvärt hårt. Åk hyr en hilti 1000 så är den där borta på noll tid. Det finns ju risk att det slår ur lite på en del ställen men det kan du bara spackla igen med ardex a31 eller liknande som torkar ur snabbt så du kan lägga klinker sen (y) Det är nog lika bra att ta bort den nu annars kommer du nog bara störa dig på den sen
Ja blir nog så..får ta kanske 50mm mejsel då.
 
Jo de kan nog va smart. Man brukar få med en smal och en bredare mejsel så får du testa dig fram. Lycka till!
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.