Behöver hjälp och råd!! Har ett 37 kvm rum i källaren där jag tänkt att måla väggarna! Det har suttit strukturtapet som var sönder på många ställen. Nu har jag rivit ner översta lagret på struktur tapeten, men då sitter det nån annan räfflad j**la tapet under. När jag spacklar eller målar så blir papptapeten blöt och strukturen under kommer fram! ( se bild nedan) Vad blir billigast och bäst, Renoveringstapet, rullspackla varje vägg eller ska man bara sätta vanlig tapet över? Resultatet jag skulle vilja ha är att det ser ut som slipad betongvägg, (skulle man kunna få fram den marmorerande effekten så skulle det ju inte göra nåt med lite struktur under) och en vägg man skulle kunna måla med nån kalkfärg! Vore tacksam för tips!!
 
  • En vägg med delvis bortriven tapet och ett fyrkantigt område målat i grå färg för att dölja en underliggande struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Svårt med källare. Fukt. Någon kanske vet vilken princip som är bäst?

Har huset stått länge utan fuktproblem så borde man fortsätta med samma metod. Är det diffusionsöppen färg så skall man fortsätta med det.

Vill du ha putsad känsla så pröva ... puts. Men då måste du in hela vägen till originalväggen.
 
Jag har ett liknande problem i vårt nya vardagsrum. Hon i färghandeln föreslig jotun minerals revive. Är lite sugen att testa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.