Hallå,
Har massa takpanel (60kvm2)som jag ska måla innan montering.
Dvs 3 moment
1, Kvistlack
2, Grundmåla
3, Täckmåla

Jag har 3 moment att göra och väldigt lite utrymme på vinden för att låta detta torka mellan olika momenten.

Så min fråga är, finns det någon smart lösning jag kan använda mig av för att låta panelen torka på litet utrymme.

Dvs kan jag trava det på höjden på något sätt är min fråga? Med mellanlägg, eller blir det fullt då?

Mvh
tw
 
Måla lite i taget, så mycket du får plats med.
60m2 är i och för sig ganska mycket, så det kan ju taa ett tag. :)
 
Thats the problem.
Risk för att det kommer att ta ett tag, och tiden är bristvara tyvärr.
 
Du skulle kunna skippa grundmålningen när det rör sig om takpanel, så minskar du ett moment. Panelen sitter i taket och det blir inget slitage eller nötning på den så hållfastheten med enbart strykning med en vanlig vattenbaserad lackfärg räcker.
Kvistlacken torkar snabbt så det är inga problem.

Tid var problemet, gäller det också pengar? Ett alternativ är annars att lämna in panel till en firma för sprutmålning så får du tillbaka den buntad och färdigmålad.
 
För att maximera utnyttjandet så kan man göra något i stil med vad vi gjorde när vi målade takpanel. Vi byggde en ställning som såg ut som en stege utan ena långsidan. Gör den så att det får plats en 5-6 brädor i bredd, och sedan kan man sätta dessa "stegpinnar" hyfsat tätt. Huvudsaken är att det går att lyfta in och ut brädorna i sidled, så det borde räcka med runt 10 cm mellanrum.

Sedan är det bara att måla ett "stegplan" i taget och sedan sätta tillbaks dem i ställningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.