Vi har ett hemskt fult klinkergolv i köket av terrakotta typ, ca 12kvm. Det ser ut som stora röda tegelplattor. Vi måste göra något åt det för att inte bli galna.

Vi tror inte att det blir fint att lägga nytt klinker direkt på. Golvet är redan upphöjt och det kan därför bli svårt att få det snyggt vid dörrposter, mm. Att hugga loss det och lägga nytt är uteslutet då det verkar sitta som berget, lär ta sin tid och vi måste använda köket (har en liten baby).

En målare sa att man kan måla med tvåkomponents golvfärg i en svagt bruten vit kulör. Han sa att det inte var några problem och att färgen är väldigt slitstark. Någon som har erfarenhet av detta? Det kan väl inte bli värre än terrakotta-stilen vi har idag?
 
Vi målade vårt hallgolv vitt med grundfärg och tvåkomponents båtlack.
Det höll jättebra men ett vitt golv ser fort smutsigt ut, dock var det lätt
att rengöra. Vi hade det så i två år men nu har vi bytt golv, men inte pågrund
av något problem med färgen.
 
Jag har tänkt mig en svagt bruten kulör, lite grått. Vårt terrakotta-golv ser alltid smutsigt ut, även när det är nytvättat så jag tror inte att det kan bli värre :)
 
Kan meddela en vecka efter målning att färgen (båtlacken) väldigt lätt skavs av med röda fläckar som följd (terakottafärgen på klinkret). Känner mig besviken på denna lösning då jag trodde att båtlacken skulle vara hårdare och sitta fast bättre. Det ha dock bara kostat 400kr och två halvdagars jobb.

Det blir till att bila upp golvet istället...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.