målar en kattvind och i taket finns gamla fuktskador, minst 20-30 år gamla på masoniten. När jag målar så syns de inte längre men när det torkat så kommer de fram. Vad ska jag göra? Byta till oljebaserad takfärg?
 
  • Nymålat tak med synliga gamla fuktskador som tränger genom den nya färgen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Målad vit takyta i en kattvind med en synlig gammal fuktskada som tränger igenom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måla med "spärrfärg", sen samma takfärg ovanpå. Nån mera färgpåläst människa får fylla i vad lämplig spärrfärg skulle kunna vara, jag har varit i samma läge en gång för länge sen men jag minns inte vad färghandlaren gav mig.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Måla med "spärrfärg", sen samma takfärg ovanpå. Nån mera färgpåläst människa får fylla i vad lämplig spärrfärg skulle kunna vara, jag har varit i samma läge en gång för länge sen men jag minns inte vad färghandlaren gav mig.
Tack. Får besöka färgaffären imorgon
 
Är det inte så mycket fläckar räcker det med en isolerspray,en sprayfärg med samma egenskaper som en spärrfärg, finns överallt, Byggvaruhus/färghandlar, Plastikotes fläckstopp är bra. Även Polyfilla isolerspray har jag användt med brs resultat.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
M
Eftersom det är gamla fuktutslag bara så måste det väl räcka att strycka över lite schellack innan målning?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.