Jag ska måla mina element och tänkte spraymåla dem. Jag vet att det finns speciell elementspray att köpa men jag tänkte prova biltemas lite biligare produkter. Är det någon som har testat biltemasprayen? Det finns två varianter jag har att välja mellan, motorlack eller fälgspray. Motorlacken tål värme bra, men har enligt min erfarenhet lite dålig täckförmåga. Fälgsprayen å andra sidan är mer slagtålig och kanske täcker bättre?
 
Att köpa spray är ett dåligt samt ett väldigt dyrt allternativ. Köp en elementpensel och lite färg sätt dig på en liten stol och måla elementen.
Har du många element som skall målas får du väl ordna till en "måla element" fest.
 
Jag lämnade in mina gamla sektionsradiatorer hos en lackeringsfirma som både blästrade och lackade dem för en billig peng. De blev som nya. Detta kräver ju iofs nedmontering..
 
Biltemas sprayfärger är ju i sig något av det sämsta jag testat.
Luktar massor och täcker dåligt samtidigt som det börjar rinna.

Isåfall är Motip eller liknande bättre alternativ.. skillnaden i pris vinner man snabbt igen på täckningen.

(Att sen måla på element lägger jag mig inte i, men sprayfärgerna som sådan har jag åsikter om)
 
Försök att låna/hyra en liten färgspruta, en "knacker", Överlägset bäst resultat.
 
Tack för alla svar, jag har nu skippat sprayen och gått över till riktig färg, det blev mycket bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.