Hej allihopa mitt första inlägg på detta trevliga forum ::)

Jag har rivit ner en innervägg i huset och behöver nu experthjälp angående mitt innertak.
Under åren som gott har det blivit en del fula märken i taket. Samt att det nu där väggen tidigare stod har blivit ett väldigt fult och djupt spår (Se länkad bild)

Jag undrar nu hur jag på bästa sätt kan fixa så att taket blir stiligt och spåret förvinner? Uppskattning på hur mycket det kommer det att kosta mig?

Totalt är takytan på ca 50m[sup]2[/sup]

Bifogar länk till bild där ni kan se takstrukturen och "spåret" jag pratar om (högupplöst bild)
http://hem.bredband.net/b142132/tak.jpg

Mvh
Daniel
 
strukturpulver finns på färgaffären..annars kan du själv experimentera genom att blanda ner sågspån eller sand i färgen..det är rätt svårt att få det osynligt men det hjälper en hel del..man kan aldrig veta exakt vad det bef taket en gång använt sig av eftersom den ena strukturen är inte den andra lik..prova dig fram..sen får du måla om hela taket i ett svep med oblandad vanlig takfärg. :)

kostnad ca 600-1000kr för färg och pulver sandpapper roller +ev lite spackel att grunda med där väggen suttit för att komma upp i rätt nivå med det gamla färgskiktet.
 
ikeahantverkaren skrev:
det är rätt svårt att få det osynligt men det hjälper en hel del..
Tack för ett snabbt svar.
Jag är rätt petig och blir lite tveksam ifall du säger att resultatet inte blir bra. Är strukturpulver bättre än sågspån/sand?

Hur mycket kan en hantverkare ta för att sprutputsa 50m[sup]2[/sup] Eller det är "overkill" och inte något tänkbart alternativ?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.