Jag är väldigt ny när det kommer till målning av vägg, har därför en fråga till er som kan :). Jag har väldigt mycket vit våtrumsfärg som bara stått och väntat. Och nu när jag vill måla om mitt sovrum, så funderade jag på om man skulle kunna använda våtrumsfärgen på väggarna i sovrummet. Går det? Skulle vara tacksam för lite råd
 
Hej!

Våtrumsfärgen är väldigt blank, det vill man inte ha i ett sovrum.
Sen är den kanske inte den hälsosammaste färgen heller. Vad jag hört är att den avger skadliga ämnen i upp till 6mån efter att man målat, speciellt för spädbarn.

Utöver det så går det alldeles utmärkt!
 
Om inget annat kan du ju grunda väggarna med färgen. Är inte optimalt men det funkar om du nu vill bli av med färgen.
 
Skulle inte grunda med våtrumsfärg... blir ju lite knepigt att få vanliga färger att fästa på'n ;)
 
Freddy_kruger skrev:
Vad jag hört är att den avger skadliga ämnen i upp till 6mån efter att man målat, speciellt för spädbarn.
Vem har sagt det?
 
nemlan skrev:
Vem har sagt det?
Något jag hört från tillverkaren, om jag minns rätt.
Va inget man skulle utsätta spädbarn för i onödan...
Nyckelhålsmärkt lär den inte va iaf...:D
 
Jahapp. 6 månader lät lite väl överdrivet, men man vet ju aldrig. Håller dock helt med dig om att det inte är något man bör utsätta barn, eller sig själv, för i onödan. Det räcker ju med att få en allergisk reaktion en gång så kan det vara kört att måla själv i framtiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.