Hur länge kan man räkna med att det tar 2 personer att måla ett 1-planshus ,133,5 m2, är en helg för optimistiskt? Antar att vi målar de rekommenderade 3 lagren. Undrar också hur många liter färg man kan räkna med?
 
En grundning och två färdigstrykningar tar nog längre tid skulle jag tro! ;)
 
Det beror på hur flitiga ni är ;D Men om ni inte ska måla dygnet runt , så skulle jag tro 1vecka. :-/
 
Bästa sättet att måla hus snabbt, är att få ihop ett gäng på 6 till 8 personer och ge sig på huset från alla håll. Några målar fönster, någon annan vindskivor osv.
Går snabbt och är trevligt med lite mer folk, men sen får man själv ställa upp när de skall måla sina hus. :D
 
Hur lång tid det tar beror ju helt på hur mycket fönster och annat du har som man måste akta. Hela väggar går snabbt. En helg kan du nog glömma med tanke på att de olika lagren ska torka också! Ett varv runt skulle jag säga är ett mycket bra arbetsresultat för två personer en helg, men det beror ju som sagt på hur mycket fönster och så.
Att kladda med olika färger på samma gång tror jag däremot inte på. Det är skönt att kunna torka bort med fuktad trasa om man nu missar lite när man målar fodren...funkar ju inte så bra om även den andra färgen är blött. Kör du första varvet med grundolja är det förståss bara att ta allt.
Skaffa skyddsplast eller annat som du skyddar grunden med så slipper du vara så petig med den. Målafärg på trappor och marksten är ju inte heller något vidare. Gör inte tabben att måla allt du når för att sedan klättra upp-då kommer det förmodligen bli randigt.
:) från en som har 220 kvadrat 7 meter högt att se fram emot...som tur är är två varv avklarade redan, gjordes innan bräderna spikades upp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.