Hallå, som ni ser på bilden har jag kaklat nästan upp mot det lutande taket. Från kakelgränsen och upp på det lutade taket skulle vi vilja måla vitt. Vi har satt tätskikt hela vägen iom. att det är mitt i duschen denna lutning är. Kan vi måla direkt på tätskiktet eller måste man sätta något annat? Hur får man det isåfall jämnt och fint innan man målar? Man kan ju knappast spackla och slipa som man normalt gör annars?

Ps. tätskiktet ni ser på golvet är bara spillbitar som ligger löst som skydd för den redan satte klinkern.

IMG_20140810_092738.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_20140810_092727.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ni skulle kunna limma upp en gipsskiva. Enklast är dock att kakla hela vägen upp.
 
injonil skrev:
Ni skulle kunna limma upp en gipsskiva. Enklast är dock att kakla hela vägen upp.
Kan jag tolka det som att det inte går att måla på tätskiktet?
 
eppeee skrev:
Kan jag tolka det som att det inte går att måla på tätskiktet?
Egentligen är det nog inga problem, men normalt sätter man inte tätskikt för kakel där man vill måla utan tätskikt för färg. I våtzon 1 ska du ha VT-färg, VT=vattentätt till skillnad från VA, Vattenavvisande. VT är typiskt en kombination av våtrumsgrundfärg, glasfiberduk och våtrumsfärg. Ska du ha både livrem och hängslen så gör så. På Hornbach i Malmö kunde vi inte köpa våtrumsväv på lösmeter, men på PoG i Södra Sandby gick det bra.

/Andreas
 
  • Gilla
Klonkkalle
  • Laddar…
Blir det inte snyggast att kakla? Hade förstås varit enklast att gära denna vägg sist för då blir det inte lika kritiskt med snedskärningen eftersom den ändå döljs
 
M
Spackla ut ett tunt lager fix och måla på det när det torkat
 
eppeee skrev:
Kan jag tolka det som att det inte går att måla på tätskiktet?
Det går, men det blir inte snyggt som du själv kommit fram till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.