Tänkte göra en fattigmansrenovering av badrummet. Är det ngn som målat på kakel i badrum? Det skulle även röra själva duschdelen. Går det överhuvudtaget?
 
Ja det finns speciell färg för det, testade själv på ett par plattor men jag
tycker inte det blev bra, har iofs. mönstrade plattor.

Kanske ser bättre ut med släta plattor :-?
 
jocke@nybleus.se skrev:
Ja det finns speciell färg för det, testade själv på ett par plattor men jag
tycker inte det blev bra, har iofs. mönstrade plattor.

Kanske ser bättre ut med släta plattor  :-?
Ah, på vilket sätt blev det inte bra, täckte inte färgen ok eller blev ytan ful i sig själv?
 
Det håller inget vidare i längden. Problemet är att färg aldrig blir lika hårt i ytan som kakel... blir fult och skitigt efter ett tag. Risken för att att man repar färg från kaklet föreligger också. Är det fel på det kaklet du har idag eller har du bara tröttnat på det? Ett alternativ jag hade övervägt först hade varit att verkligen rengjöra kaklet ordentligt och sen byta fogen mellan plattorna. Det kan lyfta utseendet även på gamla plattor. Lycka till :)
 
Tips!
Är kaklet fräsch kan det lätt piggas upp med kakeldekorer som klistras på. Finns färdiga att köpa eller så klipper du egna mönster i självhäftande ark i olika färger.
 
Korsriddaren skrev:
Det håller inget vidare i längden. Problemet är att färg aldrig blir lika hårt i ytan som kakel... blir fult och skitigt efter ett tag. Risken för att att man repar färg från kaklet föreligger också. Är det fel på det kaklet du har idag eller har du bara tröttnat på det? Ett alternativ jag hade övervägt först hade varit att verkligen rengjöra kaklet ordentligt och sen byta fogen mellan plattorna. Det kan lyfta utseendet även på gamla plattor. Lycka till :)
Synd! Det är 90-talsljusblått och jag skulle vilja ha det svart så tyvärr räcker inte en tvätt, kanske får göra tvärtom och få det väldigt väldigt smutsigt istället ;)
 
visst går det att måla på kakel har ett badrum som är målat för tio år sen men det är viktigt få riktigt rent först med ett bra medel så det inte finns tvålrester eller fett kvar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.