Hej!

Håller på med fönstersmygar och tänkte använda lite överblivna golvspånskivor att klä in dem med :surprised:, lite blandat med MDF där det krävs... . Fungerar det lika bra att måla på det som om man klätt in smygarna med MDF?

De har ju en mycket slät yta men är det svårt för färgen att fästa?

MVH
A-K
 
Funkar nog, men på ändträet skulle nog jag limmat dit en trälist på 10-15mm. Annars är det svårt att få snyggt.
 
Spånskiva får du måla många gånger innan du får en bra yta på köp mdf eller limträskiva.
 
Drömhus2012 skrev:
Funkar nog, men på ändträet skulle nog jag limmat dit en trälist på 10-15mm. Annars är det svårt att få snyggt.
Japp, det är precis så jag tänkt göra, för vi har så breda fönstersmygar o jag vill ha / Vill att fönsterbrädorna ska se lite tjockare ut så jag har tänkt mig en list där i framkanten oxå.
 
smurfen72 skrev:
Spånskiva får du måla många gånger innan du får en bra yta på köp mdf eller limträskiva.
Hmm,, tror du det? Ytan är ju så fin?, jag var snarare rädd att färgen inte skulle fästa. :)
 
50talshusBlg skrev:
Hmm,, tror du det? Ytan är ju så fin?, jag var snarare rädd att färgen inte skulle fästa. :)
Pratar alltså inte spånksiva typ OSB, utan golvspånskivor... o bara därför att vi fått en massa spill som känns onödigt o slänga :)
 
Så gjorde man i alla fall häromkring men skulle tro att det försvann när mdf kom.
Det kostar ju lite tid men annars är det ju väldigt kostnadseffektivt.
Förmodligen också miljövänligt eftersom det är spill som tas om hand.
Har du tid så säger jag: go for it :)
Är du osäker så gör en först och provmåla och tyck till själv.
 
  • Gilla
50talshusBlg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.