Hej,
Jag har renoverat vårt förråd, satt in OSB på väggar och tak. Men nu när det kommer till målning, så har jag målat dessa skivor 4 gånger. Men det tränger ändå igenom.
Va ska det vara för färg? Eller ska jag måla ett par gånger till?
Tacksam för svar, då det är ett förråd och har lagt rätt mycket pengar på färg :)
 
Hej, OSB är ej till för att ytbehandla. Men med nuvarande situation är enda lösningen att måla med spärrgrund. Oftast är den ganska dyr men löser normalt problemet.
 
  • Gilla
Jockeboy85
  • Laddar…
L Liljeros skrev:
Hej, OSB är ej till för att ytbehandla. Men med nuvarande situation är enda lösningen att måla med spärrgrund. Oftast är den ganska dyr men löser normalt problemet.
Hej,

Då får jag kika på sådan typ av färg. Tack för snabbt svar :)
 
J Jockeboy85 skrev:
Hej,

Då får jag kika på sådan typ av färg. Tack för snabbt svar :)
Hej igen,
Går det att måla på befintlig färg med spärrgrund(färg)?
 
J Jockeboy85 skrev:
Hej igen,
Går det att måla på befintlig färg med spärrgrund(färg)?
Ja, man använder det primärt när man fått fläckar på väggar eller i väldigt inrökta lägenheter. Tanken med den är att det inte ska blöda igenom alls om det är en bra färg. Ofta kostar dom dock 2-300kr/Liter
 
  • Gilla
Jockeboy85
  • Laddar…
Om din förväntan är att du ska ha en helt slät vägg måste du sätta gips på OSBn och sedan spackla och måla. I nuvarande läge, varför lägga mer pengar på färg när det ändå ser ut som hej-hopp med skarvar osv.
 
MathiasS MathiasS skrev:
Om din förväntan är att du ska ha en helt slät vägg måste du sätta gips på OSBn och sedan spackla och måla. I nuvarande läge, varför lägga mer pengar på färg när det ändå ser ut som hej-hopp med skarvar osv.
Hej,
Nej, slät vägg är inte förväntan. Skärvarna syns knappt. Utan vill få det bra med färg så det ej lyser igenom :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.