Se över fönstren regelbundet och måla sedan enligt tillverkarens anvisningar. Är det uppehållsväder och temperaturen inte är för låg går det bra att måla när som helst.


Du kan läsa artikeln här: Måla om träfönster
 
E
Skrivet av: Johan Björkdahl

Jag har under tjugo års tid målat mina kassettfönster enligt färgtillverkarens rekommendationer. Efter tre år så har fönsterfärgen (oljeburen) spruckit och flagnat. Fick för fem år sedan en rekommendation av en 90-årig målarmästare, att grunda flera gånger (minst två) med kokt linolja utspätt med terpentin. (Cirka 50-50). Därefter vänta en vecka innan fönsterfärgen ströks på. Följde detta, efter fem år ser mina fönsterkarmar fortfarande helt nymålade ut! Ingen flagande färg eller liknande! Har man spikade fönsterkarmar (med kassett), är det en god idé att skruva i rostfri trallskruv, så tjuvar inte kan lyfta ut fönsterkassetterna så lätt. I min närhet har flera villor med spikade fönster råkat ut för inbrott genom att tjuven lossat på de spikade karmarna och lyft ut kassetten.
 
E
Skrivet av: Åke

Tycker att artikeln något lättvindigt behandlar borttagning av kitt med värmepistol. Man måste var mycket försiktig - annars spricker rutan. Ett knep kan vara att lägga en skiva mot glaset för att förhindra att det värms upp.
 
E
Skrivet av: Gäst

Tvätta och måla husen.
Vi föra byggnadsställningar, penslar, färg, och så vidare.

We wash and paint houses.
We can bring ladders, scaffolding, brushes, cover paper, paint and everything else.

We have painted many houses in Sweden (4 summers in Sweden). We know what we do and together with You we find the best solution.

Prices are good.

E-post: markuspeterson72@gmail.com
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.