hej!
Hoppas någon kan svara på detta.

Vi skulle egentligen vilja ha ett ljusgrått Lerhyttan kök från iKEA, men tyvärr har de produktionsproblem. Så nu lutar vi mot att köpa den svarta Lerhyttanluckan och sedan lämna in den för ommålning.
Nu är min fråga om någon har erfarenhet av att lämna in Ikea luckor för sprutlackering/ommålning. Vad fick ni betala? Blev det bra? Hur lång tid tog det?

Tack för svar.
/Maria
 
Hej tack för att du sa detta, visste inte att lerhyttan fanns i ljusgrått, vi letar ju efter någon liknande luck till ikea kök. Men då vårt husbygge är till nästa år så kanske den hinner komma tillbaka.

Vi har dock kollat på olika andra tillverkare av luckor som tex pickyliving och järfälla kök. detta blir ju dock en merkostnad på ungefär dubbla priset mot ikea. Det är ju dock det enda svar jag kan ge dig i din fråga.
 
  • Gilla
MAJOhusprojekt
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Hej tack för att du sa detta, visste inte att lerhyttan fanns i ljusgrått, vi letar ju efter någon liknande luck till ikea kök. Men då vårt husbygge är till nästa år så kanske den hinner komma tillbaka.

Vi har dock kollat på olika andra tillverkare av luckor som tex pickyliving och järfälla kök. detta blir ju dock en merkostnad på ungefär dubbla priset mot ikea. Det är ju dock det enda svar jag kan ge dig i din fråga.
Hejsan!
Nu har vi varit på IKEA och faktiskt bestämt oss för svartlaserade luckor i Lerhyttan. Mycket vitrinskåp med extra belysning i köket. Till detta mässingsbeslag och mässingskranar. Sen vit kompositbänkskiva.

Så ja...vi överger det grå. Vi har också kontaktat Järfälla kök, men som du skriver. En merkostnad som man bör tänka igenom en och två gånger.
 
M MAJOhusprojekt skrev:
Hejsan!
Nu har vi varit på IKEA och faktiskt bestämt oss för svartlaserade luckor i Lerhyttan. Mycket vitrinskåp med extra belysning i köket. Till detta mässingsbeslag och mässingskranar. Sen vit kompositbänkskiva.

Så ja...vi överger det grå. Vi har också kontaktat Järfälla kök, men som du skriver. En merkostnad som man bör tänka igenom en och två gånger.
Hoppas det blir bra :) lägg ut bild när det är klart (y)
 
  • Gilla
MAJOhusprojekt
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Hoppas det blir bra :) lägg ut bild när det är klart (y)
Ja, när allt är färdigt kan jag göra det.
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
Hojte Hojte skrev:
Nu verkar ikea släppt Lerhyttan ljusgrå igen. Men finns inte på lager än

[länk]
Tack för infon! Tyvärr! Eller kanske det bästa beslutet för oss var att istället för grått välja svart. Tror det kommer att bli så snyggt med mässing och vit stenskiva.
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
Hej! Är ni nöjda med lerhyttan svart? Funderar på samma själv
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.