Hej.
Letar efter lite tips.
Jag har en sänggavel som är vit och jag ska göra den lite högre än va den är i dagsläget. Det innebär att jag ska plugga och limma på en extra bit mdf längst ner. Bifogar en bild som visar hur det ser ut.
Längst ut i kanterna vill jag att den befintliga och den nya delens skarv ska bli osynlig. Det är det här som jag vill ha tips om hur det ska bli bra.
 
  • Vit sänggavel som förlängs, MDF-skiva på golvet med skarv markerad för osynlig fogning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Enklast är väl att sätta målarfog i skarven och måla nederdelen i samma nyans som resten. Helt osynligt blir det ju inte men det borde inte synas så mycket att det gör något tänker jag. Annars får du måla om alltihop.
 
Jiji Jiji skrev:
Enklast är väl att sätta målarfog i skarven och måla nederdelen i samma nyans som resten. Helt osynligt blir det ju inte men det borde inte synas så mycket att det gör något tänker jag. Annars får du måla om alltihop.
Ja tanken är att jag ska spraymåla allt som en enhet.
 
Tips: om det är svårt att göra det helt osynligt, markera det i stället!
Dvs måla den nya sockeln i en lite annorlunda nyans.
Kanske till och med sätta den lite innanför sänglådan.
Då är det tydligt att det skall synas :)
 
Ska det sprayas som en enhet får du skruvlimma ihop delarna till en och samma kloss och sedan spackla skarven innan målning.
 
  • Gilla
Denniskn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.