ska börja måla om i hallen och trapphuset, elen är utanpåliggande och nydragen, hur hade ni gjort? maskerat kablar och dosor eller målat över allt?
 
Beroende på färg kanske. Om det är vitt funkar det med att måla över. Men jag skulle försöka att lossa på elkablarna istället, så att man kommer åt att måla och sen täcka eldosor. :)
 
När jag renoverade i en lägenhet för längesedan gjorde jag som så att jag målade kabeln vit, runt om och klammer också.
Sedan skar jag tapeten intill på bägge sidor för att få en rak och snygg kant intill kabeln. Blev riktigt bra..
Ett annat tips är att åka till din lokala elektriker för att köpa en täcklist till utanpåliggande kabel men det funkar bara om kabeln är monterad med kuloklammer.

//Daniel
 
Nej, måla för guds skull inte in den i väggfärgen, ser bara än mer konstigt ut. Har varit ner till Stockholm en sväng för att hjälpa min sambos syster att tapetsera. Den utanpåliggande kabeln var både målad, och fast spacklad :surprised:

Himla svårt att få det snyggt, men vi kunde ju inte precis tapetsera in kabeln för det skulle se än värre ut. Täck över kabel, och eldosor. Det är inte så bra om det utsätts för färg, och blir nog bara än mer framträdande....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.