Vi har ett antal sådana här lampor utomhus. Ser ut som någon förzinkad metall. Skulle vilja måla dem i roligare färger. Jag tänker mig att spraya någon grundfärg, sen kanske detaljer i akryl ovanpå det. Vore det hållbart? Är ute efter något som är praktiskt och som inte flagnar eller bleknar efter kort tid. Vilka material/tekniker bör jag använda?
 
  • Förzinkad utomhuslampa med kupolform hängande mot en mörk trävägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En sorts legering, ta ner putsa av oxideringen, tvätta med thinner, ( är nog lite dammig nu ) Det med rolig färg , röda kanske. Det finns sprayfärg för aluminuim som etsar sig in. Båtfärg för riggen som skyddar mot galvaninskt i saltvatten klarar det säkert.
 
  • Gilla
dlarsson3003
  • Laddar…
Tack för svar!
Jag hade en idé om att måla dem i nyckelpigemönster, och i lite olika färger. Typ en röd med svarta prickar, en gul med gröna prickar osv. Inser att det kan bli en massa jobb och pengar för det lilla, men kul hade det blivit.
 
Putsa, tvätta, , en grundfärg först för aluminum måla med vad du har av utefärg. Det är ingen månresa som ska göras och håller säkert många år
 
  • Gilla
dlarsson3003
  • Laddar…
Du behöver ingen grundfärg för aluminium slipa bara av o måla med uteakrylat det sitter på aluminium vanlig sprayfärg har sämre vidhäftnig
 
  • Gilla
dlarsson3003
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.