Tänkte måla våra laminatgolv vita på övervåningen för att slippa "lapptäckskänslan".Vill inte ta upp golven för att lägga dit nya :p. Vill ha färgförslag på någon vit nyans som kan tänkas passa på golv.Snickerierna samt trätaket är målat med 0502-y.Ska man kanske köra med samma vita eller en vit som inte blir så gul som den:confused:?
 
Jag har under min tid i branchen aldrig varit med om någon som lyckats måla ett laminatgolv som håller i mer än" 1 vecka".
Anders
 
Jag hade samma tanke i vårat vardagsrum för ca 1 år sedan, ingen av färghandlarna rekomenderade det utan sa att det är en chansning. Alcro handlaren sa att det enda han möjligvis kunde tänka sig hålla var deras Rustibus Golvfärg, MEN han rekomenderade det inte.

Vi gav upp denna idé rätt så fort och nu har vi istället köpt nytt parkettgolv Forbo Forshaga, ut med laminatet och in med det.

Mitt tips är alltså, vänta tills du har råd/ork och byt golvet.

Eftersom det är på övervåningen så duger det gott med laminat, vi byter sakta men säkert den gamla 70-tals mattan mot laminat på övervåningen, rum för rum, där har vi inga problem med att det är kallt på golvet, på bottenvåningen går det inte för här känns laminatet kallt.

Mvh Tobbe
 
Tack för svaren! Kanske skulle släppa den iden då...Synd för jag tyckte det var ett smidigt sätt att få "nya" golv:D Så det blir väl till att bara lägga dit nya SAMMA golv på övervåningen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.