hej,

jag har ett hiskeligt fult laminatgolv i köket.

känner inte riktigt för en totalrenovering av köket just nu, bara en liten uppfräshning

hur är det med att måla om sådana?

vad för färg rekommenderas?

tack för alla tips man kan få
 
Jag är ingen expert men tror inte att det blir så bra och rekommendationen blir nog att inte göra det. Laminaten är ju behandlad så färgen sjunker inte in och sätter sig i laminaten utan bara på den. Vilket sedan lossnar väldigt lätt, räcker med att flytta en möbel ett par gånger så ryker färgen..

Det är min gissning men kanske finns någon lösning
 
Går förmodligen lika fort och lägga ett nytt laminatgolv, blir nog inte heller dyrare. Om du inte köpet ett alltför dyrt golv.
 
Fluggers Interior Fix Primer är en häftgrund för svåra material som laminat mm. Har dock inte provat själv, utan bara köpt en burk för "att det kan vara bra att ha". ;) Efter häftgrunden antar jag att du ska måla med vanlig golvfärg.
Du kan ju kolla med närmsta Fluggerbutik vad de rekommenderar.
 
MB77 skrev:
Går förmodligen lika fort och lägga ett nytt laminatgolv, blir nog inte heller dyrare. Om du inte köpet ett alltför dyrt golv.
det stämmer troligen, känner bara inte för att riva ut hela köket ännu, men jag kommer väl dit i sinom tid när allt annat i huset är fixat....:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.