Hej! Jag har satt upp breda vita smyglister i en öppning och var tvungen att sätta dom med skruv. Detta medför naturligtvis att jag behöver spackla skruvskallarna. Min fråga är hur jag gör med hela smyglisten, skall jag sandpappra fint först för att rugga ytan eller är det bara att måla rätt på?
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Om det är fabrikslackat bör du målarsoda och mattslipa hela listen annars riskerar du att få problem med vidhäftningen. Soda/slipa först och spackla sedan. På med grundfärg över spacklet som du sedan slipar av med fint lackslippapper och sedan slutfärg över hela listen så blir det helt osynligt.

Vill du spara tid så köp en latexfog på tub som är i samma färg som listerna (S0502-Y för det mesta) och bara tryck in i skruvhålen. Sedan går du över med en våt svamp och snyggar till det hela. Denna lösningen syns inte på håll och fungerar om man inte har så stora krav.
 
Lutar nog åt det senare alternativet. Det är ju troligen ingen annan som ser det och jag får väl undvika att påpeka det. :)
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Jag har nu provat att sätta latexfog, problemet är att det sjunker så jag kommer nog prova att spackla hålen, slipa med fint sandpapper, spackla igen för att få det riktigt slätt och sedan slipa med fint sandpapper över hela ytan. På med häftgrund och sedan listfärg.
Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.