Tjena, någon som har erfarenhet av att måla köksluckor? ska man sprutmåla eller måla med pensel?

Har man en chans att göra det snyggt själv?

T
 
Har du möjlighet att sprutmåla gör det.. Det blir absolut snyggast... Men var nogrann med underarbetet som vanligt.. ;) De krävs lite träning men det går absolut att göra snyggt själv om man är nogrann..
 
Vad bör man använda för utrustning om man sprutmålar?
 
Jag har en vanlig 24 liters kompressor... Skulle inte skda med en större men de funkar... sprytpistolen köpte jag en för 3-400 kr i nån av lågprisaffärerna... De funkar bättre än man kan tro faktiskt... vatten avskiljare är ett måste..
 
ok, vilken färg och hur många ggr fick du måla?
 
Du har ingen bild på resultatet?

 
Kommer inte ihåg vilket märke men färgen hette varmgrå... Jag gav 150 kr/litern.. Jag la 3 lager..
 
  • blandat_040b.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi penselmålade våra luckor, eftersom vi ville ha en mer "genuin" känsla av "handmålat"
smaken är som...
mvh
Peter
 
Stefan_h skrev:
vatten avskiljare är ett måste..
....och en tryckregulator:
17-49211_s.jpg
 
Hej,
Har också penselmålat våra luckor, med vattenbaserad lackfärg.
Resultatet blev helt ok. På 50 cm avstånd synns inga penseldrag. Tittar man närmare ser man dragen tydligare. Men jag håller med, känslan blir mer genuin med penselmålat.
Och jag är jättenöjd med det.

// Fia
 
Om luckorna är släta kan man rolla och ev efterdra med pensel.
 
Vi lämnade in våra köksluckor på sprutlackering. Kostade ca 5000 kr och då inklusive nya handtag som de även monterade dit. Är jätte nöjda med resultatet! Skickar med en bild, som dock är lite mörk...
 
  • PICT0852.jpg
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.