Har 6 st klädda stolar, vilka blivit fläckiga o fula. Min undran är, finns det möjligt att färga tyget? Eller är det tippen som gäller?
 
A arvid53 skrev:
Har 6 st klädda stolar, vilka blivit fläckiga o fula. Min undran är, finns det möjligt att färga tyget? Eller är det tippen som gäller?
Vad är det för material på klädseln? Hur sitter den fast? Ibland går det att rengöra eller att klä om. Bilder skulle kanske hjälpa 🙂
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
Klär om gör man så klart. Något som en normalhändig människa ganska lätt klarar själv.
Men som @mrsnhp skriver - hur är utförandet på klädseln?
 
C cpalm skrev:
Klär om gör man så klart. Något som en normalhändig människa ganska lätt klarar själv.
Men som @mrsnhp skriver - hur är utförandet på klädseln?
Ingen normalhändig klarar att klä om dom. Gäller både sits och en svängd rygg. Min fråga var om det var möjligt att färga tyget!!!!!
 
  • Haha
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Knappast så länge det sitter kvar på stolen.

Det vore intressant att se en stol som inte går att klä om.
 
  • Gilla
namnbyte
  • Laddar…
Jag har i förbifarten läst om folk som målar soffor och liknande med kalkfärg. Bara att googla så kommer massa träffar upp.
 
A arvid53 skrev:
Ingen normalhändig klarar att klä om dom. Gäller både sits och en svängd rygg. Min fråga var om det var möjligt att färga tyget!!!!!
Okej, om det är det enda du vill ha svar på så är svaret ja.
 
  • Haha
Hep
  • Laddar…
I ett av TVprogramserien Drömslottet målade Angel om plyschklädseln på en stor bamsefåtölj utan att klä om stolen. Jag var ju lite tveksam 🤔 men det såg ju fint ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.