Hejsan!
Jag har i två timmar idag talat med en på en lokal färghandel om en idé som jag har, och nu skulle jag vilja ha fler synpunkter på hur det hela skulle kunna göras, om någon kanske gjort något liknande.

Idén då:

Har ett badrum med våttapet, ska byta ut golvmattan men väggtapeten ska vara kvar för den ska målas på. Problem 1, kan man luckra upp i nederkant på våttapeten för att kunna lägga nya mattan och sen limma dit den korrekt igen?
Sedan ska det på en strukturtapet som ser ut ungefär som en panel, är ca 1 meter hög och ska sättas runtom hela badrummet i nederkant, på den skarven ska jag sätta en trälist, en nätt liten sak, som ska fogas över och under med fog som går att målas över.

Sedan ska allt detta målas, alltså allt på väggen. Strukturtapeten ska målas in i väggen kan man säga och ovanför den är det bara plant upp till taket. Det grundas och målas med våtfärg (ja alltså sådan man ska måla med i badrum)

Listen är dittänkt för att minska risken för att vatten skulle på något sätt hamna bakom strukturtapeten som jag målar in.

Svårt att fatta? =) Då ska ni vara glada att ni inte hör alla mina ideér, för dom är många och kommer ofta i den här varianten *skratt*

Hoppas någon kan komma med något om vad som är fel eller om något ska bytas ut i idén.
Tack på förhand!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.