Hej,
Har köpt en tv bänk av ikea-bestå, men vill ha den i samma färg som jag har på väggen. Går det använda väggfärgen på möbeln? Har försökt omvandla kulörkoden till snickerifärg men färgavdelningen på Bauhaus lyckas inte fixa detta..

//Kadde
 
K kaddee10 skrev:
Hej,
Har köpt en tv bänk av ikea-bestå, men vill ha den i samma färg som jag har på väggen. Går det använda väggfärgen på möbeln? Har försökt omvandla kulörkoden till snickerifärg men färgavdelningen på Bauhaus lyckas inte fixa detta..

//Kadde
Gå till en färgaffär, företrädelsevis en som saluför samma varumärke som väggfärgen är målad med, så kanske de kan göra ett bättre jobb. Jag föredrar att måla med snickerifärg när jag målar möbler.
 
SysterNett SysterNett skrev:
Gå till en färgaffär, företrädelsevis en som saluför samma varumärke som väggfärgen är målad med, så kanske de kan göra ett bättre jobb. Jag föredrar att måla med snickerifärg när jag målar möbler.
Ja, tänker att Jotun bör ha koll på det här mer! Jag får nog göra det, tack!
 
AnneFi
K kaddee10 skrev:
Ja, tänker att Jotun bör ha koll på det här mer! Jag får nog göra det, tack!
Bauhaus säljer väl jotun och borde väl kunna blanda deras nyanser i både väggfärg och snickerifärg?
 
AnneFi AnneFi skrev:
Bauhaus säljer väl jotun och borde väl kunna blanda deras nyanser i både väggfärg och snickerifärg?
Ja det tänkte jag med, men de kunde inte få ihop samma kulörkod till snickerifärg..
 
Möjlig fuling vore annars att måla med väggfärgen och sedan klarlacka över för att få en slitstarkare yta.
 
P Pettman skrev:
Möjlig fuling vore annars att måla med väggfärgen och sedan klarlacka över för att få en slitstarkare yta.
Då kör jag på det om inte Jotun hittar en lösning. Tacktack :)
 
AnneFi
K kaddee10 skrev:
Ja det tänkte jag med, men de kunde inte få ihop samma kulörkod till snickerifärg..
Hmm. Är det jotuns egna kulör?
Colorado tex är ju också återförsäljare och kanske bättre att ha att göra med?

När jag var på bauhaus förra veckan så lyckades de ganska så bra att bryta fram en färgkod som inte ens fanns tills mig. Jag hade slängt i lite väggfärg i min lackfärg för jag bara ville bryta av den vita.

Dock så kan jag tänka mig att färgen lite upplevs olika beroende på Matthet och yta[/QUOTE]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.