Är det någon som har erfarehtet av att måla betonggolv i garage? Vilken typ av färg funkar bäst? Hur länge håller det? Kostnad för 60 m2? Syftet med målningen är att undvika oljeimpregnerad betong om vi så småningom skulle vilja konvertera garaget till bostadsrum.
 
Fick ett pris på Alcro marmoflor 2varv färg + 2varv slityta nästan 10.000:- på 60m2, men tyckte det blev dyrt så jag kör med oxanolja med brytning grå skulle landa på 1100:- Ett tips som jag fick(vet ej om det e så) att vänta 1år efter gjutning innan golvet målas, har jag gjort nu iallf.
 
Har man dubbdäck så finns det ingen färg (eller lack) som håller.
 
Har också funderingar omkring hållbarheten på ett målat garagegolv om man kör in med dubbdäck. En ide jag har är att lägga ut grova gummimattor att köra på. Problemet är var man kan få tag på sådana lämpliga gummimattor, någon som vet?
 
vill ni inte ha klinker?

Jag fick tag på granitkeramikklinker för 69:-m2 till mitt garage, tror det håller mycket bättre än all färg.

håll lite koll på byggmarknaderna och kakelhandlarna, jag ser bra priser litr titt som tätt
 
Jovisst skulle granitklinker vara fint!! men hittar inga bra priser... :'(
 
har du kolla alla "billighetsmarknader" typ bauhaus, silwan, k-rauta etc...?

Jag så billiga på Bauhaus i länna för 2-3v sen
 
Hallå en dum fråga ::) Hur fungerar sån där "flingfärg" som man målar betong golv med? Är det bra? Vad kostar det "mellan tummen och pekfingret" att måla ett garagegolv på 35 kvm Tacksam för svar Malin
 
Håller klinkers bra i ett garage, eller spricker plattorna om man tex använder en domkraft eller liknande? Är det någon speciell kvalitet som man ska använda?

/Johan
 
jag fick tipset av en kompis som är plattsättare att endast använda granitkeramikkliner i garaget, den skall hålla.

jag kollade upp "flingepoxy"färg och hamnade på ett betydligt högre m2 pris än för klinkern
 
"Flingfärg" funkar utmärkt!
Blir starkt och snyggt!
Egentligen är det en stark lack där första lagren är med färgpigment tillsatt sedan flingar du i våt lack för att avsluta med klarlack ett antal varv!
Lacken kostar ca 900 kr för 5 liter och jag skulle tro att det går åt närmare 20 liter lite beroende av antalet varv... (ju fler destu bättre) Slutkostnad om du gör det själv ca 6000.
Luktar starkt så in i... mask är ett måste samt att fundera till om tex garaget är integrerat i huset o man har barn... Flytspackla gärna innan om inte betongen är ny, utan är lite ojämn. det blir snyggare då!
Tips istället för plastmattor som stänger inne fukten och på sikt får vilken färg som helst att släppa :p, är att använda plastgolvet som heter Pergo (tror jag...)
ca 100kr kvm läggs i brickor på ca 30x30 cm. tåligt, snyggt, finns i olika färger samt totalt fuktgenomsläppligt!

Lycka till!
 
danneoullis skrev:
" använda plastgolvet som heter Pergo (tror jag...)
ca 100kr kvm läggs i brickor på ca 30x30 cm. tåligt, snyggt, finns i olika färger samt totalt fuktgenomsläppligt!

Lycka till!
Var köpar man det?
 
Vet att obs stormarknad brukar ha det, annars byggfirmor i allmännhet!
 
Alright, ska köpa det nästa gång då... :)
 
Ett laminatgolv, typ Pergo, håller väl knappast för påfrestningarna i ett garage?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.