R
Jag har ett garagegolv som är målat med nån färg 1990 när huset byggdes. Detta golv antar jag är i direkt kontakt med själva bottenplattan. Det har blivit lite fult med åren och tänkte att jag skulle fräsha upp med att rolla om golvet. Samtidigt tänker jag att färgen måste kunna släppa igenom fukt?

Kan jag måla med detta:
http://www.biltema.se/sv/Bygg/Farg-och-Fog/Farg-inomhus/Golvfarg-tvakomponent-36197/
 
Står klart och tydligt där att det är diffusionsöppet om man följer anvisningar
 
Eller kanske den inte behöver släppa igenom fukt. Nuvarande färg har väl klarat sig utan att flaga?
 
R
men jag menade just att eftersom golvet redan är målat en gång i tiden så blir kanske ytterliggare ett lager för mycket för att släppa igenom fukt?
 
I en platta från -90 ska ju inte fukt va ett problem, den lär ju va isolerad.
 
R
ok tack
 
Målade mitt garagegolv med den färgen för ca 4 veckor sedan. (Garaget är från mitten av 90-talet)
Slipade bort all gammal golffärg då jag inte visste vad det var målat med innan.
 
Roland112 skrev:
men jag menade just att eftersom golvet redan är målat en gång i tiden så blir kanske ytterliggare ett lager för mycket för att släppa igenom fukt?
Det har du förvisso helt rätt i, men har du så mycket färg på golvet att 1-2 lager bättring pajar diffusionsegenskaperna så spelar det ingen roll vilken färg du väljer. gissar att Biltemas uttalande avser nymålning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.