Har tre gamla fönster längst upp på fasaden som jag tänkte fixa till. De sitter i kallvindsutrymmet och deras främsta funktion är bara att vara fina.
Har skrapat, slipat och oljat men nu när jag skulle grundmåla så blev jag lite fundersam.
Ursprungligen så var de endast målade på utsidan, jag antar att det var så för att spara färg.
Vad jag undrar nu är om jag skall strunta i att måla dem alls på insidan eller kanske bara med grundfärg? Huset har ingen plast så all eventuell vattenånga som kommer upp från undervåningen kommer fastna ett tag på vinden.
Är det bättre för fönsterkarmarna om baksidan kan andas ordentligt eller bör jag kladda på med grundfärg och färdigfärg ändå?
 
Måla allar sidor du. Att den förra målaren var en lat djävel är bevisat, men det är dina fönster så gör det ordentligt.
 
Tror nog inte det handlar så mkt om lathet,så är det ofta i kallvindar och dylikt av den enkla anledningen att det är lättare att underhålla,tycker du att bågen verkar frisk skulle jag nöjt mig med att olja in den.
 
Jaha, en röst för och en röst emot. Nu blev jag ännu mer villrådig. :)
 
B
ta du och olja dom bara. om du vill sätt grundfärg på med. ljus klick i en kanske mörk vind
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.