Ska måla fönsterkarmarna i badrummet, dessa var innan helt obehandlade och har troligen varit det i flera år.
Köpte shellack som jag la i två omgångar efter en lättare slipning med sandpapper, efter det las en vattenbaserad färg i glans 70 pga att detta var det som jag blev rekommenderad.
Ser ut som skit nu!! Massa bruna partier o inte bara där kvistarna var utan lite överallt.
Vad gjorde jag för fel? Och vad ska jag göra för att fixa det jag sabbat?
 
Är det vitt du målar alltså? Hur många gånger har du strukit?
 
Ja ursäkta, det kanske man ska säga också:blushing:. Vit är färgen och jag har strukit två ggr.
Några förslag?
 
1817 skrev:
Ska måla fönsterkarmarna i badrummet, dessa var innan helt obehandlade och har troligen varit det i flera år.
Köpte shellack som jag la i två omgångar efter en lättare slipning med sandpapper, efter det las en vattenbaserad färg i glans 70 pga att detta var det som jag blev rekommenderad.
Ser ut som skit nu!! Massa bruna partier o inte bara där kvistarna var utan lite överallt.
Vad gjorde jag för fel? Och vad ska jag göra för att fixa det jag sabbat?
Slipa igen, spärrmåla med Flugger Interior ISO primer, färdigstryk med din vattenbaserade färg.
 
Okej, så "vanlig" shellack räcker inte alltså.
Ska testa detta också, tack för tipset.
 
1817 skrev:
Okej, så "vanlig" shellack räcker inte alltså.
Ska testa detta också, tack för tipset.
Jag vet helt ärligt inte vad shellack är. Om jag ska täckmåla trärena ytor brukar jag grunda med en oljebaserad färg (jag brukar ta vad jag råkar ha hemma) och sen färdigstryka med den snickerifärg jag köpt för ändamålet.
 
Jodå, vanlig shellack räcker jättebra, men kan det vara så att den inte torkat tillräckligt? I övrigt skulle jag nog grunda med oljefärg jag med, ffa i ett badrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.