Efter hallrenovering tycks rottingen ha gulnat ;)
Det är iofs naturfärgat men önskemålet är nu vitt. Med vad och hur målar jag bäst?
 
Jag målade våra elementskydd i rotting med samma vita väggfärg jag använde till rummet på själva rottingen. Ramen målades i vit lackfärg. Jag målade innan jag monterade dem, så de låg "på rygg". Rottingen målade jag med roller.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
JanneJanne123
Vi sprutmålade våra i förra huset med mycket gott resultat.
 
  • Gilla
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
Tack, då har jag alternativ som fungerar
 
Och så här blev det. Inte riktig helvit, samma som väggen i hallen - Rustas Nyans kalkvit
 
  • Hall med kalkvit vägg under trappa, jackor på klädhängare, skor och dekorativ radiator.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
joakim_j och 1 till
  • Laddar…
Ledsen om man tar upp gamla tråd men när man fäster rottingen har jag fått fram olika. Vissa blötlägger vissa inte?

jag var en ram på ca 8 cm bred och tänkte att man häftar bak. Men måste de blötläggas? Är de för att man ska kunna spänna det mer?
 
M Mlindahl skrev:
Ledsen om man tar upp gamla tråd men när man fäster rottingen har jag fått fram olika. Vissa blötlägger vissa inte?

jag var en ram på ca 8 cm bred och tänkte att man häftar bak. Men måste de blötläggas? Är de för att man ska kunna spänna det mer?
Fick till mig att det skulle blötläggas innan, men gjorde det inte själv. Svårt att att spänna så det blir riktigt slätt. Nu syns det inte på bilden men rottingen är svagt bubblig på en sida. Tycker inte det stör med nuvarande placering, men skulle jag göra detta idag skulle jag testa blötläggning.
 
  • Gilla
Mlindahl
  • Laddar…
Kör på blötläggning då sen. Ska bara målas lite först
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.