Jag har tagit loss tre element i mitt hus (byggt 1928). Jag skall ta bort all färg på dem och efter det är de jättefina svarta resp gråa. Jag skulle helst vilja ha dem som de är men det går inte enl rörmokaren för då rostar de. Så min fråga är finns det något osynligt jag kan behandla dem med eller kanske svart ?
 
vit, svart och silver (som för övrigt är orginalet som reflekterar värmen) finns.
Men det kan vara svårt att få tag iannat än vitt. om man är noga med underarbetet så kan man använda en sprayfärg som är anpassad för varma ytor tex. kaminfärg.
 
Tack för svaren ! Roligt att det verkar finnas lösningar, några följdfrågor tål isotrol värme ? vad är kaminfärg? Bör jag rostskyddsbehandla först ? Elementen är fina med någon enstaka fläck behövs nästan ingen slipning.
 
det finns en speciell element färg och den tål värme.
och den kan brytas i alla färger enligt ncs skalan,och jag rekomenderar att slipa alla ojämna ytor samt skarapa det lösa sen kör du helst med en färg spruta eller en fin element pensel.
lycka till
 
Jag har frågat på flûgger där jag brukar köpa färg de säger att det bar går att bryta den ljusgrå. Var kan jag köpa den färg du talar om?
 
har för mig nordsjö har en element färg som går att bryta
 
Tack skall ni ha allihop jag skall prata med rör moken och mina brighta söner och bestämma mig sedan. Idag är elementen klara för målning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.