Jag vet om att denna fråga har diskuteras genom åren i olika trådar - dock så väljer jag iaf att starta en ny.

Jag bor i en hyresrätt - så att lägga nytt golv i badrummet är lika med uteslutet. Dock så vill jag måla om golvet men, då behöver jag göra det ordentligt. Alltså inte som en sorts snabb/tillfällig lösning i väntan på att jag tänker byta golv - utan det ska hålla för slitage i flera år.

Jag har läst att många har använt Beckers våtrumsgrund och sedan våtrumstäck på det med gott resultat - men med viss reservation för att det kan bli släpp. Speciellt då man målat över silikon och dylikt. Men - jag känner att denna lösning är inte "tillräckligt hållfast" så att säga. Och har då funderat på om epoxifärg kan vara lösningen (har kollat på Beckers epoxi).

1: Rengöring plus slipning plus rengöring
2: EPX-V Primer Komp A plus EPX-V Primer Komp B
3: EPX-V Golvfärg Komp A plus EPX-V Golvfärg Komp B
4: EPX-V Klarlack Komp A plus EPX-V Klarlack Komp B tillsammans med halkskydd

Någon som har erfarenhet av att måla med epoxifärg på badrums/våtrumsgolv? Om - vad blev resultatet? Hur blev hållbarheten? Var det besvärligt och omständligt med färgen?
 
Har du ok från värden, annars räknas det som att du förstört golvet och blir ersättningskyldig.
 
Har redan frågat och det är OK:
 
BirgitS
Är det inte en risk att en slipning påverkar tätheten i plastmattan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.