Hej,
Jag har köpt en TP Link Deco X50 outdoor och satt på terassen - men enheten är ju skrikande vit, önskar att den istället var svart för att smälta in. Funderar på att (spray?)måla den svart alternativt sätta nån vinyl, vad tror ni, kommer det att störa funktionen? (Jag fattar at det kan vara svårt att få färg att fästa eller vinyl att hålla över tid, men den sitter ganska skyddat)
 
Finns några lufthål behöver väl dom maskeras. Sedan skulle jag sprayat den, skyddat montage och inget man behöver röra dagligen kommer det förmodligen hålla många år.
 
  • Gilla
Mamasa
  • Laddar…
M Mamasa skrev:
Hej,
Jag har köpt en TP Link Deco X50 outdoor och satt på terassen - men enheten är ju skrikande vit, önskar att den istället var svart för att smälta in. Funderar på att (spray?)måla den svart alternativt sätta nån vinyl, vad tror ni, kommer det att störa funktionen? (Jag fattar at det kan vara svårt att få färg att fästa eller vinyl att hålla över tid, men den sitter ganska skyddat)
Nej, så länge du inte sprayar med metallic-färg så kommer inte funktionen att kunna påverkas. Men se om du kan ta isär den och spraya höljet separat från elektroniken.
 
  • Gilla
Mamasa
  • Laddar…
Hur gick det med detta lilla projekt? Jag står inför exakt samma fråga. Har du några erfarenheter att dela med dig av?
 
danielorro danielorro skrev:
Hur gick det med detta lilla projekt? Jag står inför exakt samma fråga. Har du några erfarenheter att dela med dig av?
Inte gjort det än, tyvärr
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.