Hej,

Står i valet mellan dessa två pistoler. Kommer behöva en i framtiden till allt möjligt, listning, panel (ytter och inner t.ex) och annat. Egentligen allt möjligt. Men vilken ska jag köra på? Kan man köra foder och lister, innerpanel med 900an? Eller blir den för stor? Måste man ha båda två? Eller kanske jag ska ta 600an och sen kör man hammare till det grövre? Blir väl inte så mycket stommar för min del utan mestadels paneler och listningar osv. Känns som att det kanske är 600an som borde bli bäst för mina ändamål?

Egentligen så menar jag en picka för allround behov..
 
Redigerat:
Du kan inte köra lister osv med 900an. Den är för reglar och ytterpanel/gles osv.
600an är en 16ga som passar till innerpanel o dyl, jag tycker den är för grov för lister och foder utan kör med 18g där.

Tyvärr finns ingen allround pistol.
Jag använder nästan aldrig min 16g pistol, 18g och stompickan går däremot ofta.
 
  • Gilla
vojma
  • Laddar…
Jag har en GN900 och den vill man inte sätta lister med. Lister sätter man med en 18g, jag har en Senco. Dessutom har jag ytterligare en Senco fast 15g, den använder jag när jag sätter upp saker som måste sitta fast lite mer än vad 18G:aren kan, typ spontade innertak och ibland ribb och foder utomhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.