Köpte en makita 6842jx på Tradera. Ena stunden funkar den perfekt för att därpå börja dra in skruvarna snett. Verkar som att bitsen hamnar snett på huvudet, svårt att få grepp på felet. Någon som har koll? Går det att fixa? Enligt säljaren är skruvautomatdelen utbytt. Kanske skulle varit en varningslklocka så här i efterhand..
 
Min kalvar också emellanåt
Brukar bli om man försöker trycka i botten direkt
Knepet är att trycka lite så att skruven får grepp, sen pressar man på
 
Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Min kalvar också emellanåt
Brukar bli om man försöker trycka i botten direkt
Knepet är att trycka lite så att skruven får grepp, sen pressar man på
Aha. Ska tänka på det nästa gång jag kör o se om det funkar. Kanske därför det bara krånglat lite då o då. Första gången jag använt automat så inte riktigt varm i kläderna :)
 
E
Har du testat att välja ett fabrikat med hårdare plast på blandningen?. Det kan funka bättre eller sämre beroende på kvaliteten på banden. Är dom väldigt mjuk så viker sig lätt skruven innan bitsen hinner skruva in skruven.
 
E epw skrev:
Har du testat att välja ett fabrikat med hårdare plast på blandningen?. Det kan funka bättre eller sämre beroende på kvaliteten på banden. Är dom väldigt mjuk så viker sig lätt skruven innan bitsen hinner skruva in skruven.
Nja. Högst oklart. Kan du rekommendera något?
 
E
Testa essve eller wurt. Se till att du har en bra bits på och att dom små plastkuddarna är intakt i fronten på skruvautomaten annars riskerar man att slinta med dragaren när man trycker på.
 
Jag har också en Makitaautomat, vet inte modell men en sladdmaskin. Jag tyckte att Jag hade färre snedskott med Byggmax skruv (låg bara i vit omärkt låda med vita band) än Essves. Lite förvånande.

Bäst flyt får jag om jag inte har maskinen uppvarvad från början utan trycker på avtryckaren samtidigt som mekanismen trycks ihop. Antar att bitset lättare hittar rätt om det inte har fått upp full fart.
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.