http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=1757&n=20100

skicka frugan till harald nyborg när jag såg detta erbjudandet... farsan har alltid talar för makita och jag tyckte priset verkar ok. vad jag kan minnas så är det en 6270D. liten o nätt o verkar bra. två batterier med en bra laddare. är priset bra? har ju öppet köp så finns den billigare så blir ju smålänningen i mig sur... ska användas som skruvdragare bara i princip. har andra maskiner att borra med.
 
Jag tycker att priset låter riktigt bra. Den där lådan är ju kul. Men det har väl delvis att göra med att det är 2,0Ah-batterier gissar jag, och kanske att det där är NiMh(vad jag gissar) och att de ska utgå för LiOn-batterier?
 
ska kolla mer ikväll på batterierna. ett plus på lådan är att den undre lådan är tom... skitsmart då jag alltid fyller hylsnyckelsatser osv med en massa skruvar osv jag inte vet vart jag ska lägga dem. här finns en hel låda att fylla med smått o gott.
 
Mr Handyman skrev:
Jag tycker att priset låter riktigt bra. Den där lådan är ju kul. Men det har väl delvis att göra med att det är 2,0Ah-batterier gissar jag, och kanske att det där är NiMh(vad jag gissar) och att de ska utgå för LiOn-batterier?
Enligt min erfarenhet betyder röda batterier i Makita-världen att det rör sig NiCd.
 
Röda Makita batterier är NiCd och har inte sett sådana hos vanliga ÅF i Sverige så jag funderar om detta är någon sidoimport kanske... NiMh från Makita är svarta. Makitas LiIon batterier är inte kompatibla med övriga batterier eller laddare i Makita serien.
 
Jag har varit på harald-nyborg och det ÄR NiCd batterier. Sen är det väl inte superkvalitet på tillbehöret heller........
 
jodå, Ni-Cd batterier. Men det går att köra med andra Makita-batterier som är 12v 2ah? dessa lär hålla ett tag då jag är en GDS. tillbehören kanske inte är av högsta kvalitet men bitsen går ju att byta allt eftersom... sen vet jag inte vad är en del saker är till för. men som sagt... var ute efter en skruvdragare av god kvalitet med två batterier... och då är väl det här inte fel?
 
Inga problem att köra med Makitas NiMh batterier, samma format och samma laddare används...
 
Lite små batterier samt NiCd är ju inga direkt plus men för en hemma pulare så är den perfekt.
Paralellimport är anledningen till modell och pris så ev. garantier hänvisas med all säkerhet till Harald...
 
Har en liknande sats, men min plast box har tre lådor som alla var fyllda med tillbehör och så var det svarta batterier till min "NiMh". Jag köpte min skruvdragare i våras och fick betala 2300 ink moms hos min lokala bygghandlare.
 
Att det är Nicd batteri är ingen tvekan på men det enda som talar emot är att dom bara är på 2.0 ah , i övrigt inget fel på dom
det kan vara ett plus med Nicd och det är att de inte laddas ur av sig själv pga kyla som Nimh batteri gör. minus kan vara att det inte är så vanliga på marknaden längre vilket gör dom dyrare vid köp av nya batteri när dessa är slut. men å andra sidan så kostar Makitas batteri 1000:- / st och då kan man löpa ett nytt paket på nyborg med skruvdragare, väska och laddare igen ;-)

Jocke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.