Undrar om nån klämt eller kört Makitas nya LH1200FL kombinationssåg?
Tidigare har ju den typen av kombinationssågar saknat en del när det gäller kvalitét.. Men för mig som bara snickrar hemma för eget bruk är ju en sån ett lockande alternativ till att köpa en kap/ger samt en klyvsåg..

1ff3646289739593.jpg
 
Du svarade nästan själv, för dig som håller på hemma är den perfekt :)

Pratade med en försäljare på Makita för ett par veckor sedan och han sa att dom har vidare utvecklat just dom här sågarna lite så att dom ska hålla en bättre kvalitet och just hålla när man använder dom
 
Mikael_L
Fast dom där kombinationssågarna är faktiskt även populära hos de snickare som brukar ta på sig många småjobb.
Skönt att bara behöva släpa upp en enda såg från bilen för en förmiddags småjobb i en lägenhet.

För mig som bygger hus är den inget alternativ. Men när jag är klar kanske jag får ett ryck och säljer allt och köper en sådan maskin.
Jag vet inget alls om just den Makitan, men makita misslyckas dock väldigt sällen.
 
Jag har själv varit lite sugen på en sån, men min erfarenhet av kombinations/universal/alrround prylar är att dom är halvdåliga på allt.
 
Hur brett kapar en sån där egentligen? Duger den till att lägga 20x135 golv?

Edit: Jag svarar mig själv: Ja det går. Den är större än man tror med sin 305-kling och dryga 20 kg vikt.
 
Redigerat:
Undrar hur bra precision den har.. Om den är mycket glapp osv..
Jag sågar allt från 45/195 reglar till fönsterfoder.. Hade varit najs att kunna kapa lister med den istället för min manuella geringlåda+såg.. :)
 
Vill minnas att man kan köpa sådana på Tradera, från ngn handlare i Baltikum.
Har själv köpt från dem flera gånger och det har funkat jättebra :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.