Jag tänkte köpa mig en vettig borr/skruvdragare nu när man snart blir husare. Har hittat en Makita LXT 14,4v 1,5Ah BDF343RHEX för 2600 kr. Den känns ju bra i handen & fin kvalle. Men jag kan inte hitta någon info på Makitas hemsida om maskinen. Någon som har koll på just denna? Verkar inte som de finns några andra än Harald Nyborg som säljer den i Sverige...

Tacksam för svar.

/matte
 
Den finns här: http://www.makitauk.com/files/repository/LIIONcat.pdf Jag har fått för mig att 343/453(18V-versionen) är en lite billigare variant i LXT-serien, de ser klumpigare ut än de "gamla" maskinerna och om jag tolkar den tidigare hänvisade pdf:en rätt så skryter de inte över tex metalldrev i växellådan. Jag skulle nog välja en 18V-version för att vara kompatibel med ev framtida inköp av andra LXT-maskiner där 18V-versionerna verkar vara en aning billigare, och borde vara lämpligare med 18V för tex tigersåg och cirkelsåg. De vita BHP451 är billiga i England.
 
Gilbert skrev:
Den finns här: [länk] Jag har fått för mig att 343/453(18V-versionen) är en lite billigare variant i LXT-serien, de ser klumpigare ut än de "gamla" maskinerna och om jag tolkar den tidigare hänvisade pdf:en rätt så skryter de inte över tex metalldrev i växellådan. Jag skulle nog välja en 18V-version för att vara kompatibel med ev framtida inköp av andra LXT-maskiner där 18V-versionerna verkar vara en aning billigare, och borde vara lämpligare med 18V för tex tigersåg och cirkelsåg. De vita BHP451 är billiga i England.
Tack för info. Storleken på nämnd maskin är samma som dom andra LXT. Det är den smidigaste & mest kvalitativa i den prisklassen & av dom jag fått möjlighet att klämma på. Om man ska gå upp ett steg så blir det ju minst 2000 kr till.... Jag hade egentligen inte tänkt köpa en maskin för mer än 1500 spänn.... Men dom maskinerna för runt 1500 är stora, klumpiga, taskigt grepp & dålig balans. Ja ja hoppas jag gör rätt.

Ang garantier på Makita? Ska vara 2 år. Men vad gäller den för typ av haverier?
 
Smacker skrev:
Jag tänkte köpa mig en vettig borr/skruvdragare nu när man snart blir husare. Har hittat en Makita LXT 14,4v 1,5Ah BDF343RHEX för 2600 kr. Den känns ju bra i handen & fin kvalle. Men jag kan inte hitta någon info på Makitas hemsida om maskinen. Någon som har koll på just denna? Verkar inte som de finns några andra än Harald Nyborg som säljer den i Sverige...

Tacksam för svar.

/matte
HN har tidigare haft Makita-maskiner som man inte hittar någon annanstans i Sverige. Skulle tro att det är "sidoimport", med ett vettigare pris till följd. Att det är sidoimport behöver förstås inte betyda att det är en sämre maskin...
 
Ja köpte mig maskinen & har använt den lite idag. Känns riktigt smidig & trevlig att använda. Vikten & formatet är verkligen toppen.

/matte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.