Ska till New York och ser över möjligheterna att komma hem med lite Makitaprylar (främst LXT cirkel- och sticksåg). Roligast vore att hitta en handlare med bra sortiment så att jag kan titta och diskutera på plats. Har någon på forumet några erfarenheter av ställen i New York med bra Makitasortiment?
 
Som regel så är det fri frakt i USA så leta upp billiga priser på nätet å skicka det dit du skall bo. Jag har inte köpt vektyg i staterna men mycket annat och priserna på nätet är ofta svårslagna. Har försökt höra mig för blad folk jag känner på plats men de blir förvånade när man säger till vilka priser man har hittat det på nätet.
 
Javisst är näthandling ett alternativ, men jag tycker att det är lite roligt att ringa/maila och diskutera för att sedan träffas i verkligheten.
 
Blir inte verktygen anpassade för 110volt i staterna?
 
R
verktygen blir ju anpassade när det gäller nätdrivna men det du behöver göra till batteridrivna maskiner är ju egenligen att skaffa en laddare på 220V istället isåfall så är problemet löst vad det gäller batterierdrivet.
 
Om det är Manhattan du menar så köpte jag mitt LXT-kit (stick, dragare, borr, ficklampa) på Home Depot på 23:e gatan (finns en vid bloomingdales uppe runt 60-62 gatan också). Urvalet var dock inte så jättestort, det var det enda kittet de hade om man inte kunde tänka sig något med 2 Ah batterier. Vi var även till en butik som hetta Vercesi Hardware (23:e gatan) som enligt rykte skulle vara helt fantastiskt men de hade endast en 14 V niMH borr/skruvdragare.

Jag ringde även runt till tex Home Depot och Sears och frågade om de kunde leverera till hotellet men fick svaret att de ej kunde göra det när jag inte hade ett kreditkort som var kopplat till en amerikansk adress.
 
Tjacka från företag på ebay o leverera till ditt boende!?
 
Jag beställde då till hotellet när jag var i new york. Jag köpte från http://www.tools-plus.com/ och dom var grymt service inriktade.
 
Tack för svaren!

Det verkar luta åt att göra en nätbeställning med leverans till hotellet. Men nog borde det väl finnas någon rejäl byggbutik i den stora staden?

Corner-hur gick du tillväga vid beställningen. Beställde du från hotellet eller skötte du det på hemmaplan innan resan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.