Nyligen dog min arbetsficklampa som varit trogen sedan 1997. Har ett antal Makita maskiner med några st batterier sedan tidigare. Funderar på att investera i den billiga DML185 som kostar ett par hundra bara.. Men är den något att ha?

Bör jag titta på den dyrare DML802 ifall den är så mycket bättre? Eller kanske en lysdiodsledlampa DEADML801..?

Används till olika ändamål. Belysning när jag meckar hoj och bil, leta grejer i garaget/förrådet, diverse elinstallationer etc.

Eller om det finns så mycket bättre än Makitas varianter? Alla tips är välkomna
 
DML184 kan jag slå ett slag för. Perfekt att ha vid tränga utrymmen. Milt men starkt ljus med smidig krok för upphängning. Just den lampan är det som jag använt oväntat mest i hela min verktygsarsenal. Den åker jämt med :)
 
Ska ta en titt på DML184.. Tack

Ni andra.. Vad använder ni för lampa?
 
Använder lite olika. Dewalten skiljer sig genom att vara mer av en traditionell ficklampa med punktbelysning medan de andra två är arbetsbelysning.

Har man en lampa med stativgänga kan jag rekommendera Festools magnetfot. Det blir väldigt enkelt att få ljuset där man vill ha det.
 
  • Tre olika typer av arbetslampor på en bordsskiva, inklusive en traditionell Dewalt ficklampa, en Festool arbetsbelysning med magnetfot och en röd arbetslampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Chrissofsweden skrev:
DML184 kan jag slå ett slag för. Perfekt att ha vid tränga utrymmen. Milt men starkt ljus med smidig krok för upphängning. Just den lampan är det som jag använt oväntat mest i hela min verktygsarsenal. Den åker jämt med :)
+står stadigt på batteriet som fot
+hängkrok
+lysrör och vanlig liten glödlampa
+samma batterier som övriga verktygsarsenalen
+lyser brett och högt
+stark men inte bländande
 
Vi tog med den till stugan :) Perfekt till kvällspromenaden!
Flicka på kvällspromenad håller i en stor bärbar lampa vid en grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Verkar vara hygglig med ljus i den där..
 
Äh jag fortsätter älska min lampa. Perfekt att ha vid mysiga middagar:
Middag med bärbar bygglampa tänd på bordet vid sidan av tallrikar med mat och glas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den funkar även på kvällen som byggbelysning :)
Belysning som lyser upp en byggnadsställning vid ett rött hus i skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Den brukar även åka fram när vi kollar efter fästingar på barnen. Det gäller att kunna motivera sina köp för respektive ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.