Jag skulle säga att maskinerna är likvärdiga...

För mig är dock valet enkelt - Jag hatar Bosch lådorna och tycker inte att dom är smidiga på nått sätt. Dessutom passar Makita systainers med alla mina Festool så det är i princip därför mitt val är på just Makita.

Jag skulle även titta på spannet av maskiner, tänk vad nästa investering kan bli - Finns den maskinen med samma batterier kanske? Den första batterimaskinen du köper sätter som ribban på nästa investering helt enkelt då det är lättare med samma batterier, laddare osv.
 
  • Gilla
freee
  • Laddar…
Jag kör Bosch blå och är mycket nöjd. Min skruvdragare är ytterst misshandlad men bara går och går, så gör även de andra blåprodukter jag har.

Rent allmänt bör du nog tänka på om du vill köpa andra pryttlar framöver som använder samma system, eller om du redan har. Det är två bra märken som har bra utbud så svårt val.
 
Makita alla dagar i veckan, förutom Bosch limpa, den bör alla ha i sin verkstad
 
Har för mig att det är ett erbjudande på Boschen på Bauhaus just nu, kolla det så du inte köper för dyrt. I sakfrågan har jag inget att tillägga.
 
Jag röstar nog på bosch. Men det är ju som med allt, det märke man fastnar för kör man vidare på. Känn på dom och se den som passar handen bäst. Jag gillar l-boxx systemet (y)
 
Min Bosch har jag misshandlat i 6 år, utan tillstymmelse till försämring. Makitan har käkat en laddare och ett batteri. Men jag gillar båda
 
Makita av praktisk erfarenhet, yrkesmässig användning.
 
Bosch
Och som trojlee, jag gillar L-boxx systemet.
Hade dom inte funkat bra, hade jag bytt märke. :)
 
K
Min erfarenhet är att makita gör bättre batteridrivna grejer medan bosch gäller vid sladdanslutet..
 
makita,
lär väl ha absolut störst sortiment med maskiner..

vem behöver inte en elcykel eller kaffebryggare lixom?
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
Skulle jag behöva byta ut min DW skulle jag gå på Bosch, mest för att jag har ett par Bosch maskiner sedan tidigare som levererat. Jag gillar L-Boxx konceptet med viss reservation:)
 
Jag tycker makitan ligger bättre i handen men det är nog ingens större skillnad kvallitetsmässigt. Är turkosgrönt eller mörkblått snyggast :p

Jag röstar för makita på grund av större utbud av maskiner och bättre möjligheter till paralellimport/rekonditionerade maskiner
 
Jag röstar för bosch när det gäller skruvdragare och speciellt i denna jämförelse. Har inte haft möjlighet att jämföra dessa maskiner i praktiken men jag suktar lite efter den korta näsan på boschmaskinen.

....dock väljer jag Makita för andra saker, tex tigersåg (3070) och borrhammare där jag tycker dom sticker ut som extra prisvärda.
 
Blå Bosch säger jag :)
Makitan funkar säkert bra oxå... Det e ju mer en smaksak :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.